Uproszczona likwidacja szkód

Aby maksymalnie uprościć niezbędne formalności i skrócić całą procedurę, w wielu przypadkach stosuje się uproszczoną likwidację, która odbywa się drogą telefoniczną. Daje to możliwość szybkiego zarówno dla klienta jak i Towarzystwa Ubezpieczeń zakończenia Procedury Likwidacji Szkody.

Ta procedura nie wymaga wizyty rzeczoznawcy na miejscu zdarzenia. Ubezpieczyciel w ten sposób oszczędza czas swoich pracowników i koszty procesu likwidacji szkód. Po zgłoszeniu szkoda jest analizowana pod kątem spełniania kryteriów uproszczonej ścieżki likwidacji szkody. Likwidator zapoznaje się z dokumentacją sprawy i kontaktuje się telefonicznie z klientem. W ten sposób pozyskuje niezbędne informacje do likwidacji szkody. Na podstawie rozmowy podejmowana jest decyzja o sumie odszkodowania i procedurze likwidacji szkody. Poruszane kwestie w trakcie rozmowy z likwidatorem to:

  • data zdarzenia
  • opis okoliczności i przyczyny powstania szkody
  • dane sprawcy
  • szczegółowy rachunek strat
  • rozmiar uszkodzonej części nieruchomości
  • dyspozycje na temat sposobu wypłaty (przelew na jakie konto, wypłata gotówki itp.)


W trakcie procedury telefonicznej bez wizyty rzeczoznawcy wystarczy tylko opis szkody przez klienta. Ubezpieczony ma też możliwość dostarczenia rachunków za naprawę szkód, nie jest to jednak niezbędne.