Uproszczona likwidacja szkód
Aby maksymalnie uprościć niezbędne formalności i skrócić całą procedurę, w wielu przypadkach stosuje się uproszczoną likwidację, która odbywa się drogą telefoniczną. Daje to możliwość szybkiego zarówno dla klienta jak i Towarzystwa Ubezpieczeń zakończenia Procedury Likwidacji Szkody.
Ta procedura nie wymaga wizyty rzeczoznawcy na miejscu zdarzenia. Ubezpieczyciel w ten sposób oszczędza czas swoich pracowników i koszty procesu likwidacji szkód.
Po zgłoszeniu szkoda jest analizowana pod kątem spełniania kryteriów uproszczonej ścieżki likwidacji szkody. Likwidator zapoznaje się z dokumentacją sprawy i kontaktuje się telefonicznie z klientem. W ten sposób pozyskuje niezbędne informacje do likwidacji szkody. Na podstawie rozmowy podejmowana jest decyzja o sumie odszkodowania
i procedurze likwidacji szkody. Poruszane kwestie w trakcie rozmowy z likwidatorem to:
- data zdarzenia
- opis okoliczności i przyczyny powstania szkody
- dane sprawcy
- szczegółowy rachunek strat
- rozmiar uszkodzonej części nieruchomości
- dyspozycje na temat sposobu wypłaty (przelew na jakie konto, wypłata gotówki itp.)
W trakcie procedury telefonicznej bez wizyty rzeczoznawcy wystarczy tylko opis szkody przez klienta. Ubezpieczony ma też możliwość dostarczenia rachunków za naprawę szkód, nie jest to jednak niezbędne.