Techniczna likwidacja szkód

Podstawą likwidacji szkody są oględziny przeprowadzane w miejscu wystąpienia szkody w terminie uzgodnionym telefonicznie z Poszkodowanym. Likwidator udaje się na miejsce szkody w celu przeprowadzenia oględzin, określenia wielkości strat oraz okoliczności powstania szkody, które mają wpływ na ustalenie odpowiedzialności. Oględziny składają się z przygotowania przez rzeczoznawcę pełnej dokumentacji fotograficznej, a także sporządzenia fotokopii dokumentów udostępnionych przez Poszkodowanego. Na miejscu sporządzony zostaje szczegółowy protokół zgodnie ze standardami Towarzystwa Ubezpieczeniowego zawierający m.in:

  • dane poszkodowanego
  • szczegółowy opis okoliczności i przyczyny powstania szkody
  • opis miejsca szkody
  • szkic wraz z obmiarami miejsca powstania szkody
  • wykaz ewentualnego uszkodzonego mienia
  • wykaz dokumentów niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności oraz wysokości szkody
  • oświadczenia z podpisami potwierdzającymi sporządzenie na miejscu powstania szkody
  • dyspozycje do wypłaty odszkodowania.

Poza powyższymi czynnościami w trakcie oględzin staramy się ustalić prawa regresowe - jeśli takie występują.