Techniczna likwidacja szkód
Podstawą likwidacji szkody są oględziny przeprowadzane w miejscu wystąpienia szkody w terminie uzgodnionym telefonicznie z Poszkodowanym. Likwidator udaje się na miejsce szkody w celu przeprowadzenia oględzin, określenia wielkości strat oraz okoliczności powstania szkody, które mają wpływ na ustalenie odpowiedzialności. Oględziny składają się z przygotowania przez rzeczoznawcę pełnej dokumentacji fotograficznej, a także sporządzenia fotokopii dokumentów udostępnionych przez Poszkodowanego. Na miejscu sporządzony zostaje szczegółowy protokół zgodnie ze standardami Towarzystwa Ubezpieczeniowego zawierający m.in:
- dane poszkodowanego
- szczegółowy opis okoliczności i przyczyny powstania szkody
- opis miejsca szkody
- szkic wraz z obmiarami miejsca powstania szkody
- wykaz ewentualnego uszkodzonego mienia
- wykaz dokumentów niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności oraz wysokości szkody
- oświadczenia z podpisami potwierdzającymi sporządzenie na miejscu powstania szkody
- dyspozycje do wypłaty odszkodowania.
Poza powyższymi czynnościami w trakcie oględzin staramy się ustalić prawa regresowe - jeśli takie występują.